Złomowanie aut ciężarowych

Czasami spoglądając w okno widzimy na parkingu stare popsute auta. Lub auta po wypadku, które stoją i zajmują miejsce. Właściciele tych aut nie remontują ich ani nie sprzedają, bo  wiedzą, że z tym dużo zachodu. A zyski w tym wypadku są niewielkie. Wiele osób decyduje się na złomowanie tych aut, ponieważ za tę usługę również można niewielkie pieniądze.

A co w przypadku aut ciężarowych? Czy je również można tak samo złomować, jak auta osobowe? W dzisiejszym artykule opisze czy wszystkie auta ciężarowe można złomować.

Złomowanie samochodów

Wiele firm, które złomuje auta osobowe mają również w swoim zakresie złomowanie aut ciężarowych. Choć mogłoby się wydawać, że niczym te dwa przypadki się nie różnią. To jedyna różnica jest w cenie.  W przypadku pojazdów ciężarowych i ich kasacji firmy indywidualnie negocjują cenę. Jest również możliwość zamówienia firmy by to auto odebrała.

Podczas kasacji pojazdu jest sprawdzana tożsamość osoby złomującej samochód, ewentualnie upoważnionej do złomowania. Sprawdzamy dane zawarte w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdu się z dowodem osobistym właściciela pojazdu. Sprawdzamy, czy numer identyfikacyjny pojazdu wpisany w dowodzie rejestracyjnym pokrywa się z polem numerów nabitym na karoserii pojazdu.

Recykling ratuje planetę

Złomowanie samochodów jest najlepszym rozwiązaniem w sytuacji, gdy na naszym podwórku zalega niesprawny pojazd.
Złomowanie auta jest jedynym legalnym sposobem na pozbycie się starego, zniszczonego pojazdu. Złomowanie samochodów jest obowiązkiem wynikającym z Ustawy o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Każde legalne złomowisko powinno wystawić klientowi zaświadczenie o demontażu auta. W zaświadczeniu znajduje się oświadczenie przedsiębiorcy o unieważnieniu dowodu rejestracyjnego. A także karty pojazdu, jeżeli była wydana, oraz tablic rejestracyjnych. Właściciel pojazdu wycofanego z eksploatacji w ciągu 30 dni musi złożyć wniosek o wyrejestrowanie pojazdu.

Firma również wystawia fakturę, ale nie wpisuje na niej stawki ani kwoty podatku. W takiej fakturze umieszcza tylko obowiązkowo słowa „odwrotne obciążenie”. Wskazują one nabywcy, że to on ma zapłacić fiskusowi daninę. Dodatkowo sprzedawca samochodu na złom obowiązany jest złożyć druk VAT-27. W którym informuje urząd skarbowy o danych nabywcy (jego nazwie i NIP). I wartości sprzedaży towarów objętych odwrotnym obciążeniem.
Przekazane samochody na złom są rozbierane do zera. Tak, aby niebezpieczne dla środowiska odpady nie przenikały do niego. Oraz nie niszczyły otaczającej nas przyrody.

Czas takiego demontażu zależy od rodzaju samochodu. Oraz od tego, czy wymontowujemy części do sprzedaży, czy pojazd trafia tylko na złom. Osoba rozbierająca samochody zna procedury demontażu pojazdów. I wie, że w pierwszej kolejności demontuje się akumulator, a następnie butlę gazową. A na końcu całą resztę.

Odpady powstałe w wyniku demontażu jak np. dywaniki, gumy, uszczelki, podsufitki, dzianiny czy pianka poliuretanowa z foteli. Są wykorzystywane głównie jako paliwo alternatywne w cementowniach. Z kolei plastiki, takie jak nadkola, zderzaki, są mielone na granulat i powtórnie wykorzystywane w przemyśle. Szkło trafia do huty szkła. Z silników demontowane jest aluminium. Głowice i tłoki trafiają do huty aluminium. Opony są przeznaczane do mielenia na gumę (granulat) lub poddawane pirolizie (sucha destylacja — przyp. red.). Oleje wysyłane są do rafinerii.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *